Saturday, September 22, 2012

Result MUET - Julai 2012


Aku malas betul la nak menaip waktu keypad laptop aku ni buat hal...kali ni, backspace button pulak meragam...adoii seksa betul aku nak menaip entry kali ni :)

Hye budak diploma UiTM, lets shout it loud !!! Kita dah abis kelas la !! HEAVEN nye !
Sekarang musim study week, and our final exam gonna start soon..yeahh next week to be exact...so chaiyok peoples....
Jangan nak home sweet home sangat la musim study week ni, buku jangan lupa selak pulak..kalau tak, otak blank and blur waktu dalam exam hall...mampus !


Last Thursday, result MUET untuk sesi Julai 2012 dah keluar...



Yup band 3....to be honest, aku agak down sikit dengan result ni...camni, aku memang tak tahu pape pasal MUET, aku tak tahu ape kepentingan benda alah ni...tapi bila member daftar MUET, aku pon daftar jugak...
So, sejak dari awal...aku memang aim untuk result cantik je la...paling busuk pon, aku nak band 4 ! berlagak orang London terror English...

So bila check through SMS, I only got band 3 as stated above...me? sumpah kecewa gila !!!
But then, bila aku tanya classmates aku...mostly dapat band 2, means that lagi teruk dari aku...wahh aku pon ape lagi, terus rasa lega and bersyukur dengan result yang aku dapat :)

Plus, classmates aku cakap...untuk students accountancy, band 2 pon dah cukup untuk apply degree...so makin banyak la lega aku tu and cover kehampaan aku :)

Orang selalu cakap, kita kena tengok orang yang berada di bawah kita/ lagi teruk dari kita...cara camtu je, yang boleh ajar kita bersyukur...agree much !





This is my official result :)

Actually, aku mula terima dengan ikhlas result aku ni...nak diikutkan, waktu amik MUET ni pon...aku memang 0% preparation !
Aku sangat pemalas ! Langsung tak membaca, tak buat pape exercise ! Even, tarikh test nye pon, aku endah tak endah je...punya la tak amik tahu ! So, I deserved what I done..

Overall result, ok-ok je..

Listening test : Wahhh ternyata aku tak pekak and masih dapat memahami orang yang speaking English dengan pekat and over nye !! HAHA

Speaking test : To be exact, aku antara orang yang terawal seat for speaking test..orang lain, semua nya lambat gila kot...aku je yang dapat awal, pagi-pagi buta pulak ! so korang leh bayang kan tak bila jadi orang yang pertama/terawal ? Yeahh aku amik speaking test to without any preparation !

Reading test : Aku bersyukur sebab dapat more then half of maximum score...reading test ni senang, cuma tak cukup masa...so agak rush and kelam kabut !

Writing test : Waktu aku keluar je exam hall tu, aku macam nak jerit ! "WEY, AKU SALAH BACA INSTRUCTION...AND AKU SALAH BUAT !!!" Sepatutnye, essay number 2 tu, kita kena tulis more than 300 words...tapi aku baca, kita kena tulis, not more that 300 words ...so secara mata kasar nye, aku tulis essay tu, less than 300 words ! So setakat tu je la markah yang aku dapat :(

Kepada sesiapa yang seat for MUET-JULY 2012..and wish to check your result... CLICK HERE :)
Congrate to whoever yang mendapat band tinggi menggunung tu...memang tabik and salute la...and kepada sesiapa yang senasib dengan aku, kita tetap terror English okay..yeahh we can speak London :)


WISH US (UiTM-ers) A VERY GOOD LUCK FOR OUR FINAL EXAM..AND DO PRAY FOR US ..TQ

0 comment: