Monday, May 16, 2011

Family lepak-ing ::: Zoo Melaka

Since last week, anak buah aku (Danish) dah bising-bising ajak gi zoo...nak tengok gajah la, zirafah la, harimau la....Tapi baru hari ni (15052011) kami managed tok gi zoo...Memandang kan hari ni tak panas and beragin je, so kami gerak dari umah after lunch :)

Aku pon tak ingat bile last aku gi zoo...aku rase last year kot, before aku masuk UITM kot :)
Kadang-kadang aku terpikir jugak tau, ade lagi ke remaja macam aku ni masuk zoo lagi??
Tapi aku peduli ape, im having a great weekend and spent time with my nephew and niece!!! ENJOY!!


Info ::: Kalau sape2 yang tak penah jengok kat zoo Melaka ni, Zoo ni dekat je dengan Tol Air Keroh...Antara zoo yang terbaik kot kat Malaysia ni...So tak rugi la kalau datang :)




Harga tiket die pon reasonable..RM7 for adult, RM 4 for children  under 5 years old...Tapi kan lagi bagoz kalau die sedia kan sekali harga tok students...wat I mean, university student yang ade student card...kan bez :)



Masuk je zoo, korang akan di sambut dengan parrot yang sangat lawa and banyak...so cute tahu tak!! hehe...

Picxa ni captured waktu Indah, Bang Zam and Kak Ayu baru sampai...Dorang sampai lambat cikit tadi :)
So picxa Danish tak de sebab die dh melulu terjah segala haiwan kat zoo tu :)



                Dekat Rumah Haiwan Kecil....mereka sangat CUMIL!!



Picxa ni pulak kat mane ea...alaaa tak tahu name tempat ni la...Tapi tempat die cantik..ade iguana terlepas...burung lawa-lawa and macam2 la....





 Part ni paling aku suke!! Mane tak nye, dapat pegang ORANG UTAN...hehe...sumpah excited gile!!
Wahai orang utan yang sangat cerdik, tenz sebab tak wat saya takut dengan kamoo :)
::: Named Sam and Melor.....


Kat Zoo Melaka ni, ade la mini safari...tapi tak menarik mane pon..juz cukup syarat je safari die...alang-alang dah sampai kan, so kami masuk je la......


 *sorry..tak ade pulak picxa yang menunjuk kan safari nye tempat ni....tapi dua picxa kat atas ni waktu kami kat mini saffari tu la :)




Ni care harimau and singa kat cini di kurung....pihak zoo tak kurung dorang sangkar tertutup tau....sangat bez tengok....



Pluss kat cini ade jugak entertainment tau....korang leh try tunggang kuda and naik gajah....rate die pon memang murah...less then RM 10...so ok la untuk sape-sape yang teringin kat nak try :)




Persembahan gajah kat cini korang leh tengok free....tapi kami hari ni tak dapat pon nak tengok persembahan gajah tu...so sebagai pengganti, juz snap picxa je la sebagai kenangan...puas kan hati dua budak kecik tu!!!


::: RONDOM PICXA :::










*Tak perlu nak sumbat banyak-banyak...nanti berat pulak kan korang nak tunggu picxa ni terbukak...hahaha...sorry :)





P/S : Ade sape-sape yang pelik tak nape akak aku masuk zoo pakai baju kurung?? ok let me explain...sebenar nye Kak Ayu dengan Bang Zam tu dari kenduri kawen...adik Bang Zam kawen...so dorang terus je datang kat zoo...nekad nak ikut nye pasal :)

2 comment:

tykaa Malik said...

Wow bestnye gi zoo melaka ! I last pegi sane mase sekolah rendah kot ? LOL

Ayien Ocaca said...

hehe.....susah nak cri remaja yg sanggip masuk zoo skrg ni... :)