Sunday, May 8, 2011

Time with Little Kid

Hye!!

After a week, baru aku nk update blog aku ni kan..hehe...ok sepanjang seminggu aku ade kat umah ni, siez ly aku rasa jadual waktu aku sangat terisi and pack sampai aku tak de masa nak kemas baju aku yg masih dalam bag tu...hehehe.....

Tapi macam bise, cuti aku tak de la semenarik cuti korang kan....aku juz hang out and shopping...watch movies, bowling and karaoke....tak de la travel mane2 kan....Tapi cuti ni aku rasa sonok cikit sebab aku hang out with little gurlz, Indah...hehe...

Korang penah terpikir tak nak hang out and shopping bawak budak kecik?? Korang dah dress up, make up bagai then korang bawak budak kecik, tukar her nappy and bawak susu sekali...hehe... I find it CUTE!!! Know wat?? Aku rasa PUAS gile bila tengok dia dapat jalan-jalan instead of dok umah dengan parents aku...dapat tengok dia senyum and happy, Gelagat dia bile die dapat baju baru....It was something like heaven....

02052011::: MONDAY



Indah view picxa aku waktu kat Wonderland and dia macam seronok sangat tengok picxa2 aku mandi tu....

"Ayang, Indah nak mandi jugak..Indah mandi dengan mama Gia,dengan Nanish ea"..
 Hehe...Sedih aku dengar ayat seposen die tu...So aku pakat dengan Epie tok bawak Indah gi mandi kat Mahkota Parade...murah!! RM3 per entry :)






Ok...aku dengan Epie sangat pelik ea sebab Indah kaku je waktu main air tu sedang kan dia ni hantu air..hehe...then aku dengan muka tak tahu malu nye gi kat waterpark tu and find out air kat situ sangat sejuk yer...cian minah tu kesejukan...hehe...

Plus aku suggest kan sape yang nak bawak anak, adik, anak buah or sape2 la nak main air, datang la kat cini...murah and berbaloi...ade tempat mainan lagi...wash room dia sangat bersih and class untuk budak kecik...







07052011 ::: SATURDAY

Well disebab kan perasaan yang sangat pelik sebab dok umah hari sabtu, aku managed pujuk Epie tok kuar..hehe...alasan nye, cian Indah nak jalan...jom bawak dia gi pantai :p
Tak pasal-pasal Indah punye nama yang kena petik..huhu...kami kuar after having lunch kat umah...around 2.30pm....

First destination ::: Taman Astakona

Well Indah dengan Danish sangat obses dengan keretapi tau...so kat cini ade la bangkai keretapi tersadai...so aku dgn Epie decide nak bawak Indah kat cini...puas kan hati dia kan...hehehe...




Next tengok kapal terbang pulak...or PABANG bak kate Indah........


Secord destination ::: Dataran Pahlawan

Sejak Indah dok umah aku, aku mula geram tengok baju baby...rase nak beli je....so aku dengan adik aku pon ajak Indah gi shopping baju dia..hehe....same cbok dia memilih...for your info, budak kecik ni sangat la melaram k...macam anak dara...gggrrr


Last destination ::: Pantai Puteri
Pantai puteri dari Dataran Pahlawan tu amik mase dalam 15minit la kot...so macam dah tak jauh and sebelom kami lupa niat sebenar kami kuar...so kami pon gerak ke Pantai Puteri dalam kol5.05 pm....
Waktu sampai tu Indah pon dah tertido, letih kot....tapi aku peduli ape...aku kejot jugak minah tu...hehe...then bawak dia main air !!! hehe....




Telanjur tu kami pon mula kan la sesi photoshoot kami...hahhaa...know wat, aku dengan Epie mmg suka snap picxa tak kisah la mane pon kami pergi...hahaha.....





Well as i mentioned before...we are not born to be a model..haha....

Ni pulak operasi hitam kan muka....macam seksi je tengok negro and negre muka hitam legam tu...oppss..hehehe


08052011 ::: SUNDAY



Today, kami bawak bajet nak gi tengok wayang...bawak Indah sekali...tapi faham je la kan,hari Ahad so wayang penuh....memang menyirap...ggrr....Dengan terpaksa nye kami cancel kan niat nak tengok Fast & Furious 5....

So kai decide nak balik je....tapi before balik, bawak Indah gi tengok ikan kat Dataran Pahlawan...AGAIN!!!




P/S : Sangat seronok bila dia balik umah, and dia cite kat parents aku and uncle Zam dia ape dia wat hari tu...and mane dia pergi...tengok cara dia cite dengan penuh semangat and seronok...memang korang rasa PUAS gile!!! Bila kite beli kan dia baju or mainan, dia tunjuk kat parents aku, and tengok dia try....memang akan wat aku senyum sorang2.....LOVE YOU!!

0 comment: