Saturday, August 6, 2011

PPKP Semesta 3

Alaaa sorry la aku pon tak tahu sebenar nye ape maksud sebenar PPKP ni....Tapi yang aku sure and pasti, student-student UITM wajib hadir PPKP ni....PPKP ni macam ceramah or modul yang bagi motivasi tok student la gitu....waktu ni la die akan ajar kite basic needs sebagai students....faham tak definition PPKP pada pendapat aku??


Seperti kebiasaan setiap sem, PPKP ni ade dua sessions....first session dibuat kat dalam dewan and second session di buat kat dalam kelas....


FIRST SESSION ::: Dewan Bendahara

Ok, macam bise jugak, students accountancy mesti akan digabung kan dengan students yang hot meletop-letop iaitu masscom (Communication and media studies)..







Tajuk modul untuk semesta ni kesetiausahaan kepimpinan ...aku tak ingat la tajuk penuh modul tu....
Actually ceramah die tak de la bosan sangat pon, tapi disebabkan PPKP ni start kol8.30 pagi, bulan puasa pulak tu..memang jawapannya tangkap lentok la kan...huhhh....





 Picxa bersama roomate ku yang gedik, Aimi Farina...



Lain penceramah suruh wat, lain yang kami wat...terserlah kebosanan yang melanda tu.. :)




Second session ::: Kelas B111

Ceramah kat dewan abih around 11 am ....so students akan di agihkan ke kumpulan yang lebih kecil...kira ikut kelas masing-masing la...Kelas aku, DIA3C ditempat kan kat classroom B111....


And macam bise jugak, mesti kitorang akan disuruh oleh facilitator tu supaya susun meja ke ketepi


Selain daripada ice-breaking, faci akan wat game....game?? dengar macam menarik ke?? ok let me tell you the truth...sebenar nye game ke, ceramah ke...semua-semua nye memang TAK BEST ok....sumpah cakap...!!!





My group:: Group 2


PPKP hari ni tamat kol 4 petang.... -____-"

Sekian~~




HAHAHA...Korang memang tak leh bayang kan betapa BORING nye PPKP ni....macam tak de motif nye...dah la ctivity die same every semesta...


So bulan-bulan puasa ni kan, aku memang doa sangat la agar UITM stop kan PPKP ni, tak sanggup aku nak attend benda alah ni sampai semesta 6....


P/S ::: Sape yang tak hadir PPKP, wajib repeat next sem....dasyat???

2 comment:

CXopportunities said...

okay. LENDU!!!!! wah rindunye kat UiTM Lendu. siyes windu wooo.. ;)

Ayien Ocaca said...

CX'S :: uitm-er jugak ke?? hehe...but still...tak suke ppkp !!!!