Saturday, December 8, 2012

Registering Indah to Prasekolah





Dah hampir 2 tahun Indah stayed with my family...waktu dia 5 tahun, my parents hantar dia pergi Tadika Kemas kat depan rumah aku tu...aku memang setuju tak setuju gak la, sebab setiap kali Indah balik dari Tadika.. "Indah belajar apa hari ni".."Indah belajar ABC la ayang, hands up hands down"...setiap kali di tanya, setiap kali jawapan yang sama di beri...
Then aku pon menyuarakan pendapat dan rasa tak puas hati yang konon nya cikgu Tadika ni tak mengajar ke kan...then my parents say, "Tadika tu tempat dia cari and kenal kawan..first step of children growth is to find a good environment and know how to get along with peers" and now aku faham :)

But still, aku nak Indah belajar...so aku decided to register Indah to prasekolah...suasana pembelajaran sama seperti sekolah rendah sebenar... :)

Pendaftaran memerlukan 4 keping gambar berukuran passport...Aku and Eppy yang excited lebih nak hantar Indah ke kedai gambar...what to wear, how to smile..hehe.. :)

This is not she actually look in pictures..hihi...dia segan kot dengan abang camera yang sporting tu..so when the pictures printed, "ehhh kenapa rupa anak cina kau ni Indah"


Alang-alang ada kat kedai gambar, aku print kan sekali koleksi gambar-gambar dak Indah ni...that picture album, aku beli guna voucher buku tahun lepas...akibat pemalas nak print gambar, so album yang hampir setahun di perap tak terguna...so here is it, Indah' album :)
Tak selesai lagi susun gambar minah ni, sebab banyak sangat...si kecik yang gila kan camera..

Tak sabar rasa nya nak tengok Indah wearing her school uniform back..
Ohh 29 December ni, dia punya orientasi..how she look, I'll update it soon :)
Good luck Indah in life :)

0 comment: