Wednesday, January 2, 2013

Cari makan sedap-sedap


Sape-sape yang pernah jumpa aku, kompem akan cakap "ehh kurus nya kau ni Yien, tak cukup makan ke?"
Aishh kita ni kan, kan..kita ni lahir memang semulajadi kurus tau...kita ikut baka ayah kita punye family la kot...urmm kita makan banyak mana pon, kita tetap kurus cenggini...urmmm dushh

Barang siapa yang kata aku ni tak cukup makan, kompem and haruslah orang yang tidak mengenali aku sama sekali...percaya la :)
Sebab apa? Sebab aku sangat kuat makan tapi sangat kurus kering...urghhh motif?

Entry ni, aku nak bajet-bajet entry jalan-jalan cari makan, Maria Tunku Sabri versi kurus keding...haha


21 Dec 2012 : Old Town White Coffee, Mahkota Parade

Tak ingat bila last time aku makan kat Old Town ni...dulu Old Town ada kat Dataran Pahlawan, and tempat dia memang cool....memang seronok lepak and duduk situ berjam-jam...tapi bila dia berpindah ke Mahkota Parade, adoi ai tak de hati langsung nak makan kat Old Town lagi..yeahh tempat memainkan peranan yang penting kan?
So malam Jumaat tu, ntah macam mana ntah boleh termakan kat sini....yup kat MP, berdepan dengan CarloRino tu...tak cool kan tempat dia?
Pape pon, aku tetap Old Town White Coffee ni, sesuai untuk orang yang makan nak kenyang and bajet kurang..urmm macam aku :)


22 Dec 2012 : Crepe Cakes, D'Vanille Dataran Pahlawan

Again, crepe cake...hihi....kecian gila dengan Eppy...dia tengah mengidam nak makan durian crepe cake, bila nak beli je...only one slice left..ohh and of course la it's mine!! HAHA
Aku memang sangat kejam, aku tak kan lepas or mengalah dengan apa yang aku nak....sorry Eppy, what's mine is mine ! :)


26 Dec 2012 : Tutti Frutti, Bukit Beruang

Tiba-tiba teringin nak makan ice-cream malam-malam....like seriously ada orang craving for ice-cream waktu malam? hihi...thanks kepada si pembawa yang sanggup layan aku yang super mengada ni..Ingat seronok ke nak kena datang dari Masjid Tanah semata-mata nak jemput aku, pastu gerak ke Bukit Beruang..uishhh jauh perjalanan, semata-mata nak memenuhi permintaan mengada aku iaitu ice-cream..haha...bab makan, aku memang kejam and tak berhati perut...
Actually, sangat fun lepak kat Tutti Frutti Bukit Beruang ni...boleh main game, dam ular, chess etc...so makan ice-cream sambil sakit hati sebab kalah game, memang awesome gilaaa...huhu


27 Dec 2012 : Vivo, Jusco Aeon Bandaraya Melaka

Aku suka betul environment kat sini, deco dia cantik....uishhh kalau boleh memang nak snap je gambar banyak-banyak macam orang jakun tak pernah masuk tempat cantik....ohh yeahh...
Vivo kat Jusco ni banyak cermin tau, so memang mood perasan and bajet tu selalu timbul...urghh masalah betul...

Aku pon tak tahu apa ntah masalah aku...secara jujur and terbuka nya, aku memang tak suka ikan....tak serik-serik dok order ikan! Hari tu makan Dory Fish kat Secret Recipe, dapat ikan hanyir...eiuww geli tahu tak! Bila kat Vivo ni pulak, terpukau and tergoda gila dengan Fish N Chip dia, yeahh ikan lagi....fuhhh memang sedap! Tak de la ralat sangat, as Im not a fish lover !

Eppy order Chicken Chop with rice kot tu, ntah...what can I confirmed is, sos black paper dia yummay! And the cake, of course Indah punya...less sweet and marvelous!


31 Dec 2012 : Secret Recipe, Mahkota Parade

Last day of 2012, celebrating it with the ladies...ohhh tidak dilupakan kepada a prince among the princess of coz...
Suka betul bila makan ada orang belanja, fuhh sedap dia lain macam...hihi....tenz to Kak Ayu sebab belanja kami makan, OKAY BELANJA KAMI MAKAN.....uishh seronok kan dengar...hihi

Bila dah orang belanja, macam-macam la kami order...kemain lagi ketuk punya kerja...dengan pumpkin soup, air harga tak nak kalah, burger dak Indah bagai...aishh kesian Ayu, ongkos nya mengalir ibarat air...

This is actually a fun part...Indah was making our pose face..."Indah, cepat-cepat buat muka acu....wat muka abang Akie (Fakhri)....wat muka Aum (Ayu)....wat muka ayang..." Ohh yeah she's very annoying little girl!
Hello muka ayang bukan macam tu okay!
Sape boleh teka muka sape yang dia miming kan? :-/


As that day is the last day of 2012, kita pekena la coffee sikit...weheee I've been craving for Cocoa Cappucino for soo long! Acah-acah je ni, sebenar nya tak sedar pon that day is 31 Dec....memang niat hati nak minum coffee, tapi saja nak cover-cover ayat -___-

Ohh Eppy belanja kami the J.Rossette Chocolate...fuyooo Eppy banyak duit, dia belanja kita chocolate mahal tau haa....untung nya diri ni ada adik very the lovely nyeww.....fuhhh
5 keping chocolated costed her RM 24++...harga berdasarkan berat, tapi sangat puas hati sebab sangat exclusive and sedap la !

J.Rossette is ada kat sebelah Famous Amos Mahkota Parade :)


1 comment:

Nik said...

sedap nyer semua makanan. dah makan tadi, bila tgk makanan ni rasa lapar balik

teringin nak makan kek ..huhu